Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 15.5.
Žofie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce V nedohmatná světel zimoviště z kolekce Hmatání krajiny
Autor: Amáta (Občasný) - publikováno 16.4.2010 (08:29:35)
další ve sbírce>


čtenář L.S. - 23.4.2010 > Zkouším se vžít do toho, co autorka chtěla napsat. Předně bych asi měl říct, že některým slovům ani nerozumím a moc mi to nevadí, protože jsou tam vesměs jen kvůli zvuku a navození tajemných, nebo spíš vágních významových a smyslových shluků. - nic proti tomu, cokoliv může být významotvorným prvkem, i vágnost sdělení.

"onikat si s trávou, uskřípnutý alikvót svistu, děs mrákotný převisá atp." - tohle není přirozená řeč. jaká je to tedy řeč? - jak naznačuje citizen, báseň svým stylem odkazuje k impresionistickému, místy i symbolickému manýrismu. - a zde je první poznatek ohledně záměru - přiblížit se určitému stylu, vyvolat srovnatelný účinek - tedy jde o tvorbu ohlasovou.

vidím dále, že báseň je stylově důsledně homogenní. - není v ní nic, co by bylo možné brát vážně mimo opakovaně signalizovanou, i když jistě nezáměrnou perzifláž - proto se z určitého pohledu může jevit jako dobrý vtip. - dokonalá parodie, která karikuje původní poetické prostředky tím, že je přepíná za hranice jejich primárního významu a užití, které původním stylově podobným básním samozřejmě nechybělo (srov. např. Sova, Hlaváček, Kameník) -

ale věřme, či ne, najdou se i mnozí, kteří ji jako vtip nevnímají. nakonec, je zde dost lechtivého a zpitvořeného materiálu, který osloví citlivou duši, jež se ráda nechá vykrmovat dobře uleželými, ba až prehistorickými cukrovinkami.

někteří mohou mít potíž se zařazením takového druhu tvorby do současného literárního kontextu, ale zkušenost i ze zahraničních serverů mi říká, že o takovou tvorbu je, a zřejmě vždy byl zájem. - pouze nebyla tolik na očích institucionalizovaných kritiků, když se nemohla šířit virtuálními kanály.

a v neposlední řadě, šikovnější projevy (jako je např. tato báseň) virtuálního retra mohou být pro mnohé lidovou protiváhou tzv. vážné poezie, u níž čtenářům nepostačí jen se nechat vozit a klouzat po vroubkovaném ornamentálním povrchu. (ano, i "vážná poezie" je z určitého pohledu dobrý vtip)

<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 4 6 7 8 9 (10) 11 12 13 14
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter