Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 14.5.
Bonifác
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Manifest autorky středněproudé poezie
Autor: ouvej (Občasný) - publikováno 3.3.2004 (07:34:09)


 ouvej (Občasný) - 3.3.2004 > Kelly> 

Děkuji moc - za odpověď - a hlavně, že nebagatelizuješ důvod, proč to bylo napsáno.

 

Takže: Píšu o mantinelech většiny žen. Většiny proloženě, prosím. Mohla jsem napsat - žen s určitými zkušenostmi - je jasné, že mateřské verše sotva zasáhnou ženy, které ještě tou zkušeností neprošly.

 

O prostoru se můžeme dohadovat - ale zase to je jen otázka přizpůsobivosti, života, který ta ona žena žije - nesouvisí to příliš s tvorbou, že ano.

 

Jsou lidé - kteří čtou encyklopedie, studují teorii poezie - aniž by jim hlava zkameněla v torzo kamenné příručky. Aniž by se odstřihli, aniž by píchali prstíkem do příslušného textu příslušné příručky a tvrdili, že zákon praví, že poezii je nutno psát jiným než běžným jazykem. Jasně že ano - i já, ačkoliv používám běžná slova, přece jen ve svých básních nepíšu "takkupchleba, nezapomeňna noviny, vynesodpaďák," přesto si kritik dovolí říct, že můj jazyk není básnický - poetický. Ten vzdělaný - ten poučený. Co to pro mě znamená: nastudování - jenom holé nastudování - vůbec nic neznamená.

 

Vážím si lidí, kteří ví - a přesto ještě i vnímají.

 

Ano, srdce - pořád si myslím, že existuje poezie, tvořena hlavně srdcem. Můžeš to stokrát bagatelizovat, a tvrdit, že to pro tebe nic neznamená.

 

Selka oblečená ve vojenském - nu - tohle je lehounká úsměvná demagogie. Ona ta selka je pořád oblečena v něčem novém - je to trošku parádnice.

 

:-)


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli ouvej
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter