Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 14.5.
Bonifác
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dnes se posmíváme nicku Smetiprach
Autor: freeworld (Občasný) - publikováno 9.10.2005 (11:33:14)


 tichotam (Občasný) - 11.10.2005 > freeworld> Přemýšlím, jak ti odpovědět, aby to bylo přínosné a ne jen opakující již řečené. Asi těžko... Zkusím to alespoň stručně.

Neříkám nikde, že zakazuješ rurální motivy. Že existuje "dobré" použití rurálních motivů explicitně píšeš. Nejsi konkrétní, protože ti "oni" za to nestojí... Tady je ten předpoklad ctění protivníka, autora... který ty prostě nemáš. Nejen podle mne by někteřé jmenované bylo možno více méně úspěšně hájit. Tito obhajující lidé ti také nestojí za to... apriori bereš jejich názor jako nepodstatný(tím, že neargumentuješ věcně). To je prostě na rukavičku.

Jedovatost výše popsanou obhajuješ podle principu "účel světí prostředky". Účelem je tu zamyšlení se lidí. Nad poezií se ale zamýšlí interpretačně, nikoli agitačně(ledaže by snad texty byly naprosto profláklé)! Ne všichni jsou čtenáři egila, zkrveživa, smetipracha a drafausta... Já třeba smetipracha nečetl. A u každého z ostatních autorů rozeznávám různá období, různé polohy... Tvá úvaha by byla stokrát údernější, kdybys od každého autora vybral alespoň pár strof s kontextem a opatřil je argumenty. Pokud myslíš, že by to zabralo moc místa a lidi by to nečetli... pak je trochu absurdní tvá ambice, aby se zamysleli... Vlastně je to takováto ambice: aby se naivně zamysleli naivní a líní, a ostatní ať se naštvou na to jak prázdně je to psané (popřípadě ještě: nemají co tvrdit, že nejsou naivní a líní, snobi jedni...)

Krok s tvou úvahou držím, chápu o čem píšeš, ale to jen proto, že sám o podobných problémech přemýšlím. To ale nic nemění na nekorektnosti té úvahy, na tom, že může leckoho zmást. Třeba se mýlíš. To však nenaznačuješ ani slovem.

Zaráží mne, že ve světě, který trpí rozpadem hodnot, demonstruješ proti tomuto rozpadu také rozpadem hodnot a to ještě veřejně - tedy se na rozpadu podílíš. Není on přecijen více na místě princip cti? Tvůj text je manipulace. Zakládá se na tvé víře v tebe... ne na konkrétním textech a obecně dohodnutých měřítcích. Nelze mluvit bez měřítka. Maximálně můžeš měřítko nahradit sebou a tak se jím sám stát... a to právě nikdo nesmí dělat.

K tvému poslednímu odstavečku snad jen, že mám jiný názor. Měřítka jsou opravdu relativní... ale smysl s nimi pracovat má, protože člověk dovede svou tvůrčí subjektivitou dát tomuto neukotvenému tělu směr a tvar. Krása je sice nepodchycený, ale naléhavě existující fenomén... A protože kritika je umění, může i ona být shledána krásnou a tedy funkční. No moc stručný jsem nebyl.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli tichotam
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter