Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 9.5.
Ctibor
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Šacení egilova šacení
Autor: swedish_nigg (Občasný) - publikováno 3.10.2006 (14:54:56)


tichotam (Občasný) - 3.10.2006 > Ten Husserl je myslím použit trochu podivně. Vnitřní časové vědomí je něco, co je tu vždy, když člověk pojímá čas. Ne nějak zvláštně zprostředkované užitím časů u egila. Naopak bych řekl, že takový přístup k časovosti už se vymyká Husserlovu trvání, zahrnujícímu recentní události vzad a dopředu v čase, takový přístup je už reflexí, náhledem do minulosti a budoucnosti za hranicemi protence a retence. O vnitřním časovém vědomí jsem ochoten mluvit z hlediska básně jako krátkého útvaru, který se opakovaným čtením dostane jakoby celý do přítomnosti - jen díky své krátkosti.
Co se týče toho, jak jsi to celé napsal, tak by to pro příště chtělo upusit od psaní ve vytržení. Na básničky je to dobré, ale když tak píšeš odbornou věc, tak je to na svěrací kazajku. Čtenář by měl mít pocit, že se mu snažíš srozumitelně sdělit, co ti leží na srdci. Obrazně si mluv a geniálně formuluj, ale štědře a sdílně. Tady mám pocit, že na čtenáře trochu kašleš. Žes uvedl spoustu narážek na konkrétní práce myslitelů je fajn, ale trochu bych to rozváděl, více nevyslovených banalit vyslovil. Říkám to všechno proto, že tohle oceňuju, tenhle styl psaní o básních tu chybí, a když to studuješ, tak je moc dobře se tu trochu o to dělit. Popra ani Blanchota jsem nečet, jako asi většina lidí tady, ale od tohodle textu bych právě očekával, že mě k tomu navnadí srozumitelnou popularizací.

Jinak mi to přijde docela chytře napsané. Ty hrátky s časem a prostrem mi přijdou vzhledem k básni dost trefně vyhmátlé. Osobně mě ale nejvíc zaujala ta myšlenka ohledně estetického účinku a sice, že vychází z předem vytvořeného napětí, které pak ústí v básnický obraz přirozeněji, než by ústilo v banální opis. Tak jsem to od tebe aspoň pochopil a tak mi to vrtá v hlavě.
Doporučil 
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli tichotam
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter