Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 9.5.
Ctibor
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Šacení egilova šacení
Autor: swedish_nigg (Občasný) - publikováno 3.10.2006 (14:54:56)


 Lyryk (Občasný) - 8.10.2006 > Opíječ tchýní> Sebelepší "styl" kritiky je k ničemu, pokud se kritizující nedobéře ani k podstatě básně; a když se pak napůl dobere, vyleje to podstatné nevšímavě z vaničky. Na druhou stranu obdivuju brilantní sebereflexi, která ukazuje, že při skutečném zájmu lze k básni daleko více proniknout. Sic "kritik" křičí: "Neuhlídaná mnohovýznamovost! Chaos" Podobně se kritici čepýřili před impresionistickými obrazy... Vypadá to jako první vlaštovka. Chaos a mnohovýznamovost lze totiž také vnímat jako destilaci a úspornost, kdy autor spoléhá na čtenářovu úroveň, na jeho vnímavostní talent. A kdo by jej měl mít, když ne kritik.
Vztah k poezii se nedá nasimulovat. A tady jej často leckteří simulují. Je to zde podobné stavu, kdy chemik na fyzikálním kolokviu zvolá: "Je tu málo chemických vzorců!" Také jiný duchovní velikán řekl Mozartovi, že v jeho hudbě je "příliš mnoho tónů".
Pokud neumím, coby kritik, zakoušet nějakou krásu, neměl bych odmítat apriori prostředek, který přesahuje moji mysl či ochotu. To může samozřejmě udělat čtenář, který se obrací k poezii jen přes svůj nabytý vkus, ale kritik tuhle možnost nemá. Ani nevím proč ti to píšu, snad jen z podezření, že bys také mohl být alternickem g_morra, jemuž jsem nedávno vyslal výtku k jeho tragicky pohodlné přezíravosti v poezii. Tato diskuze skvěle ilustruje to, co jsem tím měl na mysli. Simulovaná reflexe poezie, která se vymezuje přezíráním, je největší hrozbou pro poezii. A to právě proto, že jde o chování jedinců, kteří svůj vystudovaný brilantní styl pak dávají do služeb pouhé prostřednosti.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Lyryk
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter