Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 9.5.
Ctibor
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Šacení egilova šacení
Autor: swedish_nigg (Občasný) - publikováno 3.10.2006 (14:54:56)


 čtenář jafa - 10.10.2006 > swedish_nigg> Jestli basen povazuju za slozitou nebo jednoduchou, o tom bych radsi nezacinala. Nepochopili jsme se. Myslim, ze umoznuje jednoduche cteni, ktere jsem reprodukovala. Jestli jsou tam i nejake slozitejsi vztahy vyplyvajici z caso/prostorovych souradnic, rada bych si o tom neco precetla, ale ty jsi mi takovou analyzu nenabidl.

Vidim to vahani mezi interpretaci a teorii recepce, a myslim, ze to je textu na skodu. Cetla jsem pozorne a reknu ti presne jak, ber to jako uprimnost pod/prumerneho ctenare, i kdyz pro nej asi nepises.

Prvni tri odstavce jsou interpretaci, i když kostrbatou. Beru si z nich informaci, ze v basni je nejak aktualizovany cas, a to konfrontovanim a splyvanim ruznych casovych rovin {rada bych se jako milovnice interpretaci docetla konkretneji jak, ale o tom nic}. Ctvrty odstavec zbytecne zdlouhave rika, ze to je neobvykle vnimani casu, a v tom smeru pripomina „novelty teorii“, pro me trochu nepresvedcive a nadbytecne, ale budiz. Dozvedela jsem se teda zatím o tom, ze basen nejak aktualizuje cas a ze ji to dela basni {a nas obeti estetickeho zazitku}. Paty odstavec se po vete o mracich {nechapu} vrha interpretacne na prostor, ale vycerpava se tim, ze jako dominantni prostorovy motiv urcuje skrin. Z toho dokonce udela i zaver - vyse zminenou casovou konfrontaci interpretuje jako cisi vnitrni casove vedomi {i tam je prece m/s/b jeden celek} a naznacuje, ze je subjekt tohoto vedomi situacne spojeny s „intimnim prostorem pokoje“ – nebo tam snad dokonce je – jsem z toho jelen a prijde mi to potapane. Sesty odstavec banalne upozornuje na propojenost mezi dvojicemi motivu, teda na usouvztaznovani, a banalne rika, ze tohle usouvztaznovani z nich dela „basnicka vyjadreni“. Pak sesty odstavec spolu se sedmym referuje o komplementarite analyzy a intuice, aniz by se to nutne vztahovalo k tomuto konkretnimu textu. Chapu to nicmene tak, ze tahle basen umoznila autorovi eseje prozitek intuice i analyzy, takze bych ji mela brat jako estetickou udalost – ale nijak me to nepresvedcilo.

Jestli tahle esej vybudila nevoli {neprijde mi to}, tak podle me spis pro svou nedomyslenost. Vidim tam nakrok k dobrym napadum, ale neni to podle me dotazene --- jak jsem psala, esej by me zajimala prepsana.

... klidne se bran {budu rada} a mej se pekne {bez nevole}!



<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter