Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 29.6.
Petr a Pavel
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
pervol

Občasný
Na Totemu: 3430x
Napsat zprávu

Vzkaz ostatním:
vystačit si slovy?
200cm, 100-100-100, 50kg zájmy: praní v pervolu

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 
 Seznam čísel časopisu Totem.cz 
 19.číslo časopisu - Podzimní výběr 
 18.číslo časopisu - červenec 2009 
 17.číslo časopisu - únor 2008 
 16.číslo časopisu - duben 2007 
 15. číslo časopisu - leden 2007 
 14. číslo časopisu - říjen 2006 
 13. číslo časopisu - červen 2006 
 12.číslo časopisu - březen 2006 
 11.číslo časopisu - prosinec 2005 
 10.číslo časopisu - říjen 2005 
 9.číslo časopisu - květen 2005 
 8.číslo časopisu - březen 2005 
 7.číslo časopisu - leden 2005 
 6.číslo časopisu - jaro 2003 
 5.číslo časopisu - Léto 2002 je tady v plné své kráse. 
 4.číslo časopisu - Literární číslo s hudebním a grafickým doprovodem - říjen 2001 
 3.číslo - Grafický výběr z toho, co se na Totemu urodilo - 30.4.2001 
 2.číslo časopisu - další výběr příspěvků, které zaujaly...11.1.2001 
 1.číslo časopisu - Výběr toho nejlepšího z Totemu od 1.11.1999 
  
 Rubriky s vybranými příspěvky
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce@totem.cz nebo na nick redakce.
   

               


Náš sponzor
Alnamura
Kacur
Okamzik

 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 2.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Říjen
pervol (Občasný) - 7.8.2006 > Smetiprach> To není k použití. To je k nahlížení.
U příspěvku:Gratulační kantáta
pervol (Občasný) - 3.2.2006 > koukrova> Je to dopsaný.
U příspěvku:Gratulační kantáta
pervol (Občasný) - 31.1.2006 > Dog.White> To nevím, povídky neumím. Jak říkám, v rubrice je to spíš omylem..
Zkus pokračovat!:)
U příspěvku:Gratulační kantáta
pervol (Občasný) - 31.1.2006 > Dog.White> Asi by to přece jen patřilo do jiné rubriky..
Rubriku básně v próze tu ale nemáme.
U příspěvku:Legenda k moderním básním 4.
pervol (Občasný) - 28.12.2005 > a
U příspěvku:Legenda k moderním básním 4.
pervol (Občasný) - 28.12.2005 > Co se týče souvislosti titulů v textu s titulem textu, vidíš, to mne vůbec nenapadlo. Samozřejmě, že člověk nepotřebuje být doc., aby se mohl o poezii kompetentně vyjadřovat. (A k tomu, aby ji mohl psát a publikovat na PC, mu stačí .doc.) Mně se prostě líbilo, jak ty tituly legračně hrkají jako vláček, jak se obměňují jako zatáčky na trati atp. Ten text jsem samozřejmě našel, jen se jmény uvnitř, a nedalo mi to: jmen jsem se zbavil stejně jako se u Ajvaze (Zlatý věk) ostrovní jazyk zbavil kořenů slov, aby to hlavní vyjadřovaly jen skrumáže předpon a přípon.
U příspěvku:Legenda k moderním básním 4.
pervol (Občasný) - 28.12.2005 >

Chtěl jsem upozornit na to, že jsem ochoten za minimalismus považovat spíše hořejší text, než nějaké haikovité útvary s náznakovou hloubkou. Totiž: my spolu víceméně souhlasíme, jen to tak nevypadá. Já si taky myslím, že minimalismus (jako jev sdružující texty v určitém stylu nebo jako literárněstylový prvek) neexistuje. Přinejmenším u nás. Ale spousta lidí ten pojem ráda bere do huby právě u textů, o nichž by se snáze dalo říci, že jsou krátké a hutné, a myslím, že tím termínem ráda exhibuje i mladší generace kritiků, když ji nic jiného nenapadá.

 

U příspěvku:Legenda k moderním básním 4.
pervol (Občasný) - 28.12.2005 > drfaust> 

Já mám zas pocit, že minimalismus je jinde, než za co bývá obvykle považován (pokud v literatůře vůbec existuje). Když je něco krátké, hutné a přitom pouze naznačuje svou hloubku (která je přítomna), není to ještě minimalismus.

Podle mne je to něco, co si vystačí s málem a zároveň to nechce přesahovat - pouze bez abstraktní hloubky variuje daný výběr výrazových prostředků (tedy spíš jako v hudbě než ve výtvarnu). Krátké a hutné texty najdeš všude v lit.historii.

U příspěvku:Morr
pervol (Občasný) - 14.9.2005 >

No, první tetrachord je jako mollová cikánská, dále je tam lydická kvarta a dórská sexta... Ale jak vysvětlíš tu zvýšenou kvintu? To je čiré specifikum téhle stupnice.

Doporučuji začít od příkladu, pak se dá chápat i to kolem.

U příspěvku:slaný - zelený rolety
pervol (Občasný) - 7.9.2005 >

Ještě, že už nejsme v srpnu.

 

 

 

Líbí se mi, jak se tu prolínají styly: civilnost se silnou lyrikou, plynulost s koláží. Přitom je to hladké.

Piš!

U příspěvku:Automatický text
pervol (Občasný) - 6.9.2005 > pořezaná_sluncem> nóóó... 
U příspěvku:hááááááálelůja!
pervol (Občasný) - 16.7.2005 > Za prvé s obsahem básně nesouhlasím, válka je velmi primitivní argument proti Boží existenci.

Za druhé se mi jevíš jako skrytý věřící, ten, co hledá popíráním. Pravý ateista je ten, komu je to úplně jedno.

Za třetí se Ti nepovedly přechodníky, a to vůbec. Není tam vůbec hlavní věta s prostým slov. tvarem, dále pendluješ mezi ženským a mužským rodem a ještě ke všemu je tvar "zvolaje" nesmysl (dokonavý vid). Správně buď "volaje", nebo "zvolav", ne jinak.
U příspěvku:Nápady 14
pervol (Občasný) - 5.2.2005 > g morr> Ne, tam opravdu vodítko není. Tento můj nick (druhý a poslední) slouží k odreagování, sem píšu to, co mě jen tak napadne.
U příspěvku:Nápady 14
pervol (Občasný) - 4.2.2005 > g morr> :-) Asi to chtělo nápovědu. Možná to mělo nést název Hádanka.
U příspěvku:Nápady 14
pervol (Občasný) - 3.2.2005 > g morr> Měl jsem tomu dát asi příznačnější název, aby to každýmu došlo:
prachy!
U příspěvku:VI.0.
pervol (Občasný) - 25.10.2004 > dobré experimenty se mají podporovat...
U příspěvku:Pokus
pervol (Občasný) - 16.6.2004 > Hodnotím podobně. Motiv rychlíku a jeho čísla příjemně zpestřuje jinak celkem klišoidní vyjádření. A stálo by za úvahu, jestli nejsou inverze ("zpíval jsi" místo "jsi zpíval") zbytečné. Jak tak čtu podobné básně na Totemu, je to všude. A proč,když je báseň psaná volným veršem a nejde o rytmus? Aby "to znělo"?
U příspěvku:ÚZKOST MRTVÉHO
pervol (Občasný) - 16.6.2004 > Proč úzkost mrtvého? Ten snad dýchat nemusí..:-)
U příspěvku:Maminko drahá
pervol (Občasný) - 16.6.2004 > Hodnotím-li jako poezii, pak 1 a odporučení. Upřímnost se tomu nedá ovšem upřít.
U příspěvku:Po Salmovské
pervol (Občasný) - 15.6.2004 > Naty> No, milá Naty, já myslím, že se známe.

Tohle "vidění" se netýká jenom Salmovské, ale spíše toho PO Salmovské. Sice tam pochopitelně zasahují příjemné vzpomínky z toho pořadu, ale rajčata jsem si krájel doma sám.:-)
U příspěvku:Proboha
pervol (Občasný) - 14.6.2004 > Nápadně mi to připomíná někoho, komu jsem dnes (aniž jsem ho byl dlouho viděl) podával zapalovač a jehož tragická, básnická tvář mne znepokojovala.

Je krásná.
U příspěvku:Legenda k moderním básním 2.
pervol (Občasný) - 27.5.2004 > g morr> Ano?!
U příspěvku:Legenda k moderním básním 3.
pervol (Občasný) - 27.5.2004 > Torna!
U příspěvku:Virtuální balada
pervol (Občasný) - 16.8.2003 > Pavel Šavel> Dik. Zdravim z netove kavarny na porici.
U příspěvku:Moudrost pochybovat
pervol (Občasný) - 15.8.2003 > .
U příspěvku:Legenda k moderním básním
pervol (Občasný) - 4.8.2003 > Kelly> Dík za přeřazení do správný rubriky.
U příspěvku:Červen
pervol (Občasný) - 7.6.2003 > Dommi> Milá Dommi, haiku sice musí být rozděleno do tří částí o 5, 7 a 5 slabikách, ale není až tak důležité, jak jsou tyto části rozloženy do veršů. Chce-li se podtrhnout aliterace a asonance (i když splňující toliko účel nezávazné kratochvíle), můžeme rozložit druhou část na dva verše.
U příspěvku:Mlha tvých citů
pervol (Občasný) - 26.5.2003 > hm....bojí se to být moderní.
U příspěvku:Spolecenska
pervol (Občasný) - 26.5.2003 > Jo
U příspěvku:Hlad!
pervol (Občasný) - 25.5.2003 > Henrietta> mně se líbí, kočičko, nikoli mě
U příspěvku:" ...DEJAVU "
pervol (Občasný) - 25.5.2003 > sluníčko svítí
pak budu vědět
že se mi nechce
chcát

...sádlo na chlebě je nejhlubší moment básně, fakt senzačka!!!
  <<< předchozí 
2.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter