Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 10.5.
Blažena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Co mohu
Arthur Chyba (Občasný) - 13.1.2009 > Nerozumím...
U příspěvku:Podzim jinde 4x180/85
Arthur Chyba (Občasný) - 19.12.2008 >
U příspěvku:Potmě
Arthur Chyba (Občasný) - 16.12.2008 > Souhlas s tichotamem...
U příspěvku:Passion
Arthur Chyba (Občasný) - 2.12.2008 > Lei> A v tom je rozkol mezi mnou a tebou: čtená poezie versus nečtená...proč má podle tebe primát čtená? Docela by mě to zajímalo, opravdu bez náznaku jízlivosti.
Abych odhalil můj názor, nuže: u čtené poezie vidím problém v tom, že posluchač nemůže (není to možné) vnímat veškeré nuance textu. Nemůže ocenit ani obsahovou formu, protože než se stačí do textu plně ponořit, fabulovat si ho, tak už je autor u své páté básně. U poslechu vnímám, já vnímám, převážně zvukovou stránku básně, nedokážu se plně ponořit do obsahové roviny (ostatně, když poezii čtu, málokdy, téměř nikdy mi stačí jedno přečtení).
Další věc je ta, že jsou to dvě odlišně poezie...čtená x psaná...mohl bych i tuhle báseň zarecitovat tak, aby tam to es splynulo s dalším veršem, čímž bych ale potřel jeho nosný význam. Ve čtené poezii to nevadí, v psané už ano. A protože to nerecituji, ale píšu a ty to čteš, mám pocit, že by nemělo dojít k omylu. Možná tě to donutí si báseň přečíst znovu a zeptat se: Proč tam to s je tak vystrčené?...což je mým cílem.

K názvu ti nemám co říct, je to moje představa, že to slovo vyjadřuje apod., jak jsem už psal. Tvůj výrok bych možná pozměnil...vynechal bych slovo daného...

Jinak díky za hlubší kritiku:-) O čpění reklamou bych zrovna dvakrát nehovořil, ale budiž, na to, že se jedná o konvenční báseň, si mi k tomu měl dost co říct:-)
U příspěvku:Passion
Arthur Chyba (Občasný) - 1.12.2008 > Já nevím, proč by měl být tak velký problém s es na konci verše. Za prvé je to významové centrum, to znamená, že básník tím chtěl něco naznačit, možná brachylogický princip, možná ne. Nechci si interpretovat. Nebo taky může být básník minimalista a chce veršem sdělit: tancuj s...když se podíváš na grafickou podobu písmana a spojíš si to s hadem ve verši v následujícím verši, ejhle, ono to má funkční příznak. Ne nadarmo to stojí ve významovém centru.

Což by v pravdě asi v bigbítu moc nevyznělo, že?

Název. Chápu, že můžeš mít problém s angl.názvem. Přece jen, nikde není ani náznak ,,jiného jazyka". Na druhou stranu, pokud má autor pocit, že sled písmen, zvuk slova, vystihuje jeho myšlenku líp, proč ho nevyužít? To slovo mám upřímně rád, zejm. pak proto, že tak dobře zní. Navíc s ním mám spojených miliony reklam:-)) Je snad zakázáno používat anglických názvů, kde jich není třeba jen proto, abych psal česky?
U příspěvku:Passion
Arthur Chyba (Občasný) - 1.12.2008 > Lei> Zalomení verše po neslabičné slabice může být znakem nekonvenčnosti...a pojmenování je anglické proto, že české se mi nelíbí, kdežto angl. ano...lépe označuje to, co mám básní na mysli:-)
U příspěvku:Divnosti II.
Arthur Chyba (Občasný) - 6.11.2008 > kolohnát> Zas tak jednoduše bych to neviděl...:-)
U příspěvku:Na ještěd
Arthur Chyba (Občasný) - 4.11.2008 > čtenář> V přesném slova smyslu to byl i trochu ,,záměr":-)
U příspěvku:Na ještěd
Arthur Chyba (Občasný) - 4.11.2008 > čtenář> V úřesném slova smyslu to byl i trochu ,,záměr":-)
U příspěvku:Na ještěd
Arthur Chyba (Občasný) - 4.11.2008 > Já díky za pozastavení!:-)
U příspěvku:Neuhasitelná
Arthur Chyba (Občasný) - 30.10.2008 > Na mě moc mnohomluvná, aby mohla působit tak žhavě, jak se tváří...
U příspěvku:Divnosti
Arthur Chyba (Občasný) - 30.10.2008 > kolohnát> myslím, že to není o genalitě, ale o oku...:-) Jinak nechám dílo čtenářovi. A i to, že Titanik je s malým t, je myslím interpretačně nosný:-) Měj se a díky!
U příspěvku:Hmm
Arthur Chyba (Občasný) - 24.10.2008 > Velmi zajímavé. Lehkost je té básni vlastní ve více rovinách.
U příspěvku:Šálky čaje
Arthur Chyba (Občasný) - 24.10.2008 > Příjemné posezení...
U příspěvku:Moudrost přijela z Ameriky
Arthur Chyba (Občasný) - 26.1.2008 > anae> V posteli se dělá věcí...já si tam třeba i čtu;-)
U příspěvku:Konečně
Arthur Chyba (Občasný) - 26.1.2008 > Šedo> Velmi srozumitelná kritika, jen co je pravda:-)
U příspěvku:Svatební
Arthur Chyba (Občasný) - 9.1.2008 > marsyas> jj...trefa
U příspěvku:Svatební
Arthur Chyba (Občasný) - 9.1.2008 > Ymy.po> Nebyla:) Otázka jestli vůbec nějaká svatba byla??? ;-)
U příspěvku:Prázdné láhve po pokoji
Arthur Chyba (Občasný) - 14.12.2007 > Kyselinka se dá dát kamkoli:)) Pro doplnění znalostí vhodná kniha od T. Wolf(e): Kyselinový test!:)
U příspěvku:Trochu
Arthur Chyba (Občasný) - 25.11.2007 > back> To nepopírám...už název k tomu navádí:-)
U příspěvku:Prázdné láhve po pokoji
Arthur Chyba (Občasný) - 24.11.2007 > miirdas> Nebo kyselinku?:-)
U příspěvku:Včerejší a pošetilý
Arthur Chyba (Občasný) - 17.11.2007 > Klasta> Tak to sice nebylo, ale už jsem o něco moudřejší:) Děkuji za pozastavení...
U příspěvku:Včerejší a pošetilý
Arthur Chyba (Občasný) - 8.11.2007 > Klasta> To mě trochu překvapilo...bezobsažné, pak složité, nakonec snobárna...podle čeho tak soudíš? Rozveď to prosím.
U příspěvku:v lotosu (kosmetický ústav včetně křečových žil)
Arthur Chyba (Občasný) - 7.11.2007 >
U příspěvku:Snad někdy...
Arthur Chyba (Občasný) - 5.11.2007 > Hezky ztvárněné...
U příspěvku:Poušť
Arthur Chyba (Občasný) - 31.10.2007 > Mně se líbí a oslovuje velmi.
 
1.strana poznámek
 
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter