Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 18.5.
Nataša
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:O "smyslu"
Jpks. (Občasný) - 19.2.2002 > Je tady jedna věc, která se mi zdá významná, ale pořád se mi ji nedaří v hlavě srovnat. Je to ten rozdíl mezi věcmi konkrétními a abstraktními. Že by měly (pro nás) nějak rozdílné bytí, se mi nezdá. Abstraktním věcem se můžeme vyhýbat stejně úspěšně (nebo neúspěšně) jako konkrétním. Dají se lehce z našeho vědomí vytěsnit. Jistě, že někde zůstávají, ale tam někde v nevědomí zůstávají i věci konkrétní, které jsme spatřili, ale nepřikládali jsme jim význam.
Představa, že věc ovládnu tím, že jí přisoudím smysl, se mi zdá naivní.
V tom smyslu odpovídám Bobrovi, ano, naše výtvory jsou autonomní. Dělají si, co chtějí, i když jim přisoudím smysl, a utéct jim nemohu.
U příspěvku:Já a ti druzí čili jak se teda dohodneme?
Jpks. (Občasný) - 9.2.2002 > romann> Já ti věřím, že vše je jinak, ale jak to chceš někomu říct? V meditaci je každý SÁM.
U příspěvku:Já a ti druzí čili jak se teda dohodneme?
Jpks. (Občasný) - 21.1.2002 > nana> Díky za tu poznámku. Prvopočáteční záměr... to je podle mě ta výhoda psaní na netu, že může prezentovat myšlení "ve stavu zrodu". Myšlenky, který se ještě neusadily, nejsou úplně jasný, a jak víří okolo toho, co člověk vlastně chce říct, mají šanci trochu se toho dotknout. Samozřejmě s pomocí ostatních, s jejich kritikou probíhající skoro v reálným čase. Tak prosím kritizujte, bez toho by ten text neměl smysl.
U příspěvku:Já a ti druzí čili jak se teda dohodneme?
Jpks. (Občasný) - 21.1.2002 > čmelák> Myslím, že se ti podařilo vyhmátnout jádro mojí úvahy. Ale je to právě to, s čím nesouhlasím. Rozdíl mezi subjektivitou a objektivitou není kvantitativní (ani jiný, není nutně žádný). Nedá se statisticky definovat míra objektivity.

Zákony (přírodní i společenské) se o to ale pokoušejí. Chtějí stanovit nutnou míru objektivity (tj. kolik lidí se na tom musí shodnout, aby to byla pravda). Jsou to ty zákony, které uměle vytvářejí rozpor mezi člověkem a skutečností.

Když půjdu po ulici a přejede mě auto, je to vpád reality do mého světa. Nezáleží na tom, kolik lidí se shodne na tom, že mě to zabilo. V takovém okamžiku se právě ukazuje zbytečnost rozlišení na subjektivní a objektivní. Já jsem subjektem i objektem své smrti.

Chtěl jsem říct, že člověk nemusí čekat na tak extrémní situaci. Že jsou okamžiky, kdy se realita „hlásí“ a jsou to ty okamžiky, kdy cítíme něco jako překvapení, úžas nad světem.

U příspěvku:Já a ti druzí čili jak se teda dohodneme?
Jpks. (Občasný) - 20.1.2002 > 3022> Díky za známku, byl jsi první.
S tou nabubřelostí... Trochu jsem zkoušel, co tu všechno skousnete. Že si taky do mě kousnete, to jsem doufal, ale tvoje štěkání...
 
1.strana poznámek
 
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter