Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 17.6.
Adolf
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Hrubolec
stin (Občasný) - 16.5.2003 > Ženský, ženský,vy mi prokouknete vše:o))) Není tomu totiž dlouho, co jsem si kdesi na netu četl básně se slovními hříčkami tolik moc opěvované a pra nic jsem jim nerozumněl.Tedy řekl jsem si,že třeba budu opěvovanej az nějakou volovinku taky a nic:o)
U příspěvku:Chci pryč
stin (Občasný) - 12.5.2003 > Rozvěďte to prosím Naty:o)
U příspěvku:Staříkovi
stin (Občasný) - 12.5.2003 > Nádherné, mohu-li být tak smělý a zeptat se, jak dlouho píšete?
Děkuji..
U příspěvku:Chci pryč
stin (Občasný) - 12.5.2003 > Getupe, děkuji Ti předně za tak obsáhlou úvahu, potěšila mne nikoli proto, že byla napsána u mé básně:o), ale proto, že takové myšlenkové rozpravy mám rád. Uvědomil jsem si jednu věc - vy asi máte, jak tak na to koukám, hodně zkušenosti s přírodou, odtud vyplývá předpokládám ta představa havrana jako hejnového ptáka. Vezmete-li naproti sobě třeba A.E.Poe a jeho Havrana,který přichází ke dveřím, aby na ně tajemně ťukal, Poe jej bere jako samotáře - alespoň jsem to z jeho básně cítil. Bere jej jako mýtus, neboť takto jej zřejmě vnimal od svého dětství. U mne je tomu zase tak, že havrana vidím jako ptáka, který sedává dost často u nás na lampě - vítr, který bývá v zimě silný - jej schazuje pokaždé dolů a mne připadá, jako kdyby chtěl neustále někam pospíchat, někam se hnát a přitom je všude mráz. Havran je pro mne symbolem úprku.
Rád bych se tedy zeptal vás - dotaz vyplývá z výše uvedeného, k čemu jsem se snažil dostat - když skládáte báseň, kladate důraz na to, aby byla všemi ostatními chápána přesně tak, jak jste vy chtěl a nebo je to pro vás bezpředmětné?
Děkuji moc.
U příspěvku:Pod nohou
stin (Občasný) - 12.5.2003 > Dobře a teď se na to podívejte obě takto: Mějme třeba vesměs všední slovo "tlučhuba" - to je něco jako "zadupané drobky". V čem je špatné použít v básni všední slova? Berou na významové stránce věci? Děkuji vám oběma za reakce, jsem za ně moc vděčen,jen bych rád znal Vaši odpověď,velice často se totiž nad podobnými věcmi zamýšlím a tady na Totemu jsem viděl již několik takových kritik nad všedností.
Dále bych se rád zeptal: Vnímáte báseň jako celke a nebo v ní hledáte po řádcích zajímavosti?
U příspěvku:Katapult
stin (Občasný) - 12.5.2003 > Děkuji všem moc za reakce, měl bych tedy záludnou otázku:o), čím byste nahradili to "válka to je svině"? Uvědomuji si totiž, máme v češtině vůběc ke svini tak¨to citově zabarvené synonimum? Děkuji moc předem za nápady.
U příspěvku:..warum??!!..
stin (Občasný) - 8.5.2003 > Což, pěkná zeleň, co to je? Nějaký list?:o)
U příspěvku:V kýblu
stin (Občasný) - 8.5.2003 > To je pravda, když se srazíte, naliješ mu pěkně do bot:o), promiň, první asociace:-)
U příspěvku:Malůvka
stin (Občasný) - 8.5.2003 > Dommi, můžeš pokračovat, proč ne, budu jedině rád:o) Malůvka je myšlenka, na kterou zapomínáme, na kterou si nemůžeme ve své žízni po ní vzpomenout, je to symbol toho, co vidíme před očima a ono to buď žije, nebo umírá - podle počasí, zda na obrázek prší či zda se na něj směje slunce. Je to čára života v naší dlani, kterou nezměníme, podobně jako počasí nad naším malířským plátnem...nuže piš, malůvka se těší:o)
U příspěvku:Žízeň
stin (Občasný) - 8.5.2003 > No jo, kritizuji jiné a vidím, že máte obě pravdu:o) Mám tu připravenou ještě jednu o drobkách - potomcích této básně, ale ta vyjde až později.
U příspěvku:Úder
stin (Občasný) - 8.5.2003 > Hezké jsou možná vločky sněhu, ale jako celek někdy dovedou pořádně zamrazit...a nebo ukázat, jak má lyžař hezkou šálu!:o) Děkuji za hodnocení...
U příspěvku:Chci pryč
stin (Občasný) - 8.5.2003 > Dostali jste mne,neboť v Atlantidě jsem nikdy nebyl:o) A to je myslím na tom právě to nejhezčí, je to zem, o které můžeme jen snít a nikdy nepřijdeme na to, že je to země plná kopců, řek, rostlin a snad i lidí,myslím tím všední. Havran je v mnoha mytologiích - včetně našich civilní představ - líčen většinou jako tvor nosící smrt, něco zlého. Má hrubý hlas, snad vyšeptaný ze zimy. Nebo z toho, že se stále někoho na něco dovolává. Je osamělý a jako osamělí má jediný právo na to, aby mohl žít na posledním zbytku Atlantidy.
Ještě jako dítě jsem toužil mít všude prostor, toužil jsem se vzdát zabouchlých věcí někde v sobě. Toho opasku. V tom černý havran zaťukal na okno - pif, pif, pif - nevím, co chtěl - my lidi ty osamělé z Atlantidy totiž neznáme. Osamnělí člověk potkal havrana a v tom se sním zpřátelil - smířil se sám se sebou a černý pták odletěl...
Tato báseň má být vzpomínkou na všechny naše "havrany"...
U příspěvku:X
stin (Občasný) - 4.5.2003 > Podle mne dost bez nápadu, myslel jsem si, že třeba zprava půjde smutek a zleva radost a to pak bude ústit na základě nějakých logických souvislostí v kříži X v něco nebo tak něco...
U příspěvku:Odchod
stin (Občasný) - 4.5.2003 > Tak nějak by to asi bylo ještě hezčí veršované,to ale neubírá tomu Tvému parádnímu vyjadřování se:-)
U příspěvku:Hráčská vášeň
stin (Občasný) - 4.5.2003 > Ten konec je moc hezky řečený:-)
 
1.strana poznámek
 
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter