Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 23.5.
Vladimír
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
getup
(žena)
Občasný
Na Totemu: 242x
Napsat zprávu

Amater i profesional, kulturni prace, publicistika, zkousim i prozu, tvorim a pomaham tvorit a hodnotit naturelem snilek, zivotem realista, skloubit to dovedu jen v tvorbe

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Sit down, please
getup (Občasný) - 27.6.2003 > P.S. Moc dobrá kompozice.Mohlo to bejt o něco světlejší, to je fakt.
U příspěvku:Sit down, please
getup (Občasný) - 27.6.2003 > Moc pěknej výhled, ale ta lavička je nějak prázdná. Nebyli lidi?
U příspěvku:Je čas uctívat...
getup (Občasný) - 27.6.2003 > Zkus nechtít za každou cenu teď hned něco napsat, zapisuj ty útržky a pospojuj je později. Ty motivy jsou dobrý, ale je to poslepovaný tak nějak v rychlovlaku.Nech to ještě uzrát jako víno...
U příspěvku:Zdroj ledu- Ema má mísu
getup (Občasný) - 27.6.2003 > To je tedy fakt vo držku.
U příspěvku:Moderní svět
getup (Občasný) - 2.6.2003 > Vkus je individuální, subjektivní.A hele, mě to nen udilo.Není to akční, jak by každý chtěl, aby to nebylo nudné. Ale vlastně je to emočně akční....ale akční to je. Tak proč to Lianu nudí? Že je to delší zpověď? Co už by zde Lian musela mít, aby ji to nenudilo?????
Ono je snadné říci, je to nuda...Ale proč, to už nepíše.
U příspěvku:Chci pryč
getup (Občasný) - 30.5.2003 > Stíne,dostávám se k Internetu až nyní a vidím, že je třeba Ti odpovědět.Je výborné, že dokážeš kolem sebe tak hluboce pozorovat.Ano, uhodl jsi. Doma mám malou zoologickou zahradu, zvířátka jsou můj koníček. Ale i ta příroda mě zajímá.A stále se zamýšlím, jakou úlohu v ní hraje člověk.Asi jako v Tobě mě napadají obavy, aby člověk neničil přírodu kolem sebe.Aby z naší krásné země, která má jedinečnou krajinu, nebylo jen překladiště tunelů, transit pro dopravu vykslajvantového zboží a shromaždiště ojetých automobilů. Z takových krajin pak musí člověk už prchat do jedné jediné - v té v sobě.Máš také takový dojem?Zvířat je mi dost líto, proto nad nimi přemýšlím. Jsou plně odkázána na člověka a v jádru jsou nevinná.A havran? Stále někam uniká...před čím?Před někým? Sám před sebou?
U příspěvku:SYNTETIKA
getup (Občasný) - 22.5.2003 > Adino...díky,psát v dnešní době jako Mácha, není opravdu snadné a dost námětů už bylo vyčerpáno. I já momentálně prožívám vyčerpání, tak všelijak i nadměrnou kritičností kolem sebe, ale říkám si, na Totemu tě povzbudí.
Ta kritičnost je ale stejně nutná, proto díky také, Naty, hlavně, že ta tvá kritičnost je konstruktivní, totiž že obsahuje i tu pochvalu.Poraď, jak nabrat ten rytmus, když denodenně mě rytmu sedavý způsob života zbavuje jakéhokoliv pohybu a rytmu a v přírodě vidím pulsovat jen rytmus dálničních vozidel v mnoha proudech. jen nikde nevidím ťukat rytmus srdeční a to mi je líto.
Ale snaha, jak vidíte, byla i v tom jinak velice kritickém a přetechnizovaném světě.Vždyt i Mácha mohl psát ódy na borové háje, dnes se valem kácí, na kyprost dívek, ale dnes je to tabu.
Mopje verše jsou trochu obtížnější na četbu, ale pak vás možná osloví. Nechci, aby byly plytce veselé nebo naopak smutné.Něco mezi tím...Budu se těšit ještě na nějaký ohlas.
U příspěvku:Sbohem bez satecku
getup (Občasný) - 12.5.2003 > Dávám tip.
U příspěvku:Sbohem bez satecku
getup (Občasný) - 12.5.2003 > Je to sice opět o lásce, jako snad všechny verše na Totemu, ale autore, není to vůbec nudné. Je to psáno lehce, nenásilně, jako když to plyne samo. To je OK. Přečtěte si něco od Šrámka, psával také tak. Můžete být něco podobného, ale časem asi Vám to stačit nebude a budete hledat více vlastní originality. Vy na ni máte, ale nehledejte ji křečovitě nebo kýčovitě.Myslím, že surfujete ve správné poloze mezi těma dvěma extrémy.Ale nepište jen o lásce, napište i o něčem jiném.OK?
U příspěvku:Noc rozvázaných živůtků
getup (Občasný) - 12.5.2003 > Paula> Paulo, trefa. To je presne ono, co mi na tom vadí. Až přílišná přímočarost. Čtenář vypadá jako blb, ale podle fyzikálních platných zákonů i v poezii potřebuje mít některé slovo doprovod jiných slov, aby bylo jasno, co tím básník míní.Jinak básník o voze a čtenář o koze.
U příspěvku:Noc rozvázaných živůtků
getup (Občasný) - 12.5.2003 > Stejně jako Paula, začátek slibný, pak to sjelo..nevím, kam???
U příspěvku:Katapult
getup (Občasný) - 12.5.2003 > P.S. Možná, kdybyste ještě chtěl na té básni něco přimodelovat, pojmenujte ji rovnou SOCHA. Bude to přímočařejší už v samém titulku, protože Váš styl je vlastně přímočarý.Díky.
U příspěvku:Katapult
getup (Občasný) - 12.5.2003 > Začátek a konec naprosto výborný. Vaše báseň jasne hovoří o megalománii v našem životě, o bohorovnosti, na kterou jsme my, lidé, v historii už nejednou doplatili (pád Říma, Titanic, totalita jakákoliv, růžová i bleděmodrá, příšerné kulty v naší minulosti a i v současnosti). Dotkl jste se i vrtkavosti veřejného mínění, které ve vteřině dokáže postavit za velké prachy megasochu a pozítří ji zbourat. Je to nejen o megalomanii, vrtkavosti, ale i neekonomičnosti...Velmi pěkné.Hledáte si náměty všude kolem sebe, i ty méně uchopitelné, to je u Vás hodnotné. Akorát jedna věc. Podobně jako Adina, ten prostředek můžete ještě víc usochat, ale s tím si jistě poradíte, když píšete tak dobře o sochaření.
U příspěvku:Chci pryč
getup (Občasný) - 12.5.2003 > Děkuji Ti, Stíne, za Tvé žádky.Nepiš jen básně, piš i pohádky.Možná stačí 10-20 řádků, ani pidi, ani maxi.Jsi hotový symbolista. Mluvíš symbolicky a přitom nezastřeně nebo příliš abstraktně.I ta Tvoje reakce na kritiku či hodnocení Tvých veršů má v sobě, jak jen to vystihnout? Jo, už to mám. Ponor...
Pokud jde o Atlantidu, lidé se stále dohadují a dohadují.Možná také, že Atlantida neležela jako ostrov v oceánu, i když takových pevnin potopených v historii můžeme najít víc.Možná, že jste se dotkl Atlantidy opravdu v nás samých.Na něco v nás, co bylo ponořeno tak hluboko v naší mysli, že to nejde snadno vylovit, jen to nechalo nějakou stopu, podle které si jen matně a bez určitějších kontur rozpomínáme.Já nevím, ale něco mi říká, že symbolicky atlantida je ztracený ráj, v nás samých. Jakýsi dětský klid, ne vakuum bezobsažné, nebo lhostejnost k okolí, ale nějaká důvěra a dětská hravost. Vždyť podívejte, také jsme byli dětmi, plnými bezstarostnosti.Než jsme se nadáli, přišla puberta, kdy nám dospělí přestali rozumět, začali jsme se cítit sami, nepochopení, něco se začalo propadat pod všeobecnou hladinu tendenčního veřejného mínění kolem nás. Abychom neztratili popularitu mezi jinými, museli jsme zastřít svoji pravou tvář.Vždyť bychom si ublížili, šikanovali by nás, protože jsme jiní. Nemůžeme být už hraví - ale draví.Být bezohlední, lhostejní, nebo si aspoň nasadit tuto škrabošku, aby naši snivost, hravost, neodhalili. Byli bychom napospas. A tak se to, co tvoří nás samé, čím jsme se odlišovali, propadá do našich hlubin jako ta Atlantida a my ji poznáváme v nočních snech, kdy létáme a vidíme zajímavé krajiny.A tak to jde pořád dokola. A básnění, to je také bájná Atlantida. byly dny, kdy knihkupci krčili rameny, že už žádnou poezii asi neprodají,a přece je stále v nás tohle snažení, proč?
Můžete mi, prosím, ale ještě vysvětlit toho havrana? ten symbol chápu, ale nevím, jak to myslíte s tím, že jako jediný má právo na zbytek Atlantidy.Víte, mně tohle ve Vašich verších připomíná tuhle myšlenku:každý máme v sobě slunné i stinné stránky. Ty stinné jsou však stínem, jako každé osvětlené těleso z fyziky, něčeho světlého. Nejprve je nám z toho špatně, ale když tu vazbu světlo - stín lépe poznáme, pochopíme, že je to zkrátka fyzikální zemský zákon.Třeba příklad. Mnoho bavičů na jevišti dělá legrácky, ale doma jsou to zahořklí patroni.Zkrátka vyčerpají se na jevišti pro lidi a pro ně doma pak nezbude nic, nežli zase dobijí své bavičské baterky. Jeden básník psal nádhernou lyrickou křehkou poezii, v soukromí si rád zanadával,kompenzoval to šťavnatýma slovníma rošťárnama.Světlo a stín.S tím havranem.Nemusí být osamělý, žije v hejnech...ale faktem je, že sem létá ze severu.Ten vyšeptaný hlas ze zimy, to je moc pěkný přirovnání. To je Váš originální nápad, nebo jste to někde četl? Z čeho pramení jeho osamělost? Já myslím, že hlavně z jeho bezohlednosti a bezbřehé nadutosti. Tam, kde nejsou břehy, tam je samota.
U příspěvku:Chci pryč
getup (Občasný) - 5.5.2003 > Na první pohled smutné, ale vím, že v skrytu to má paprsek.Tím je zmínka o Atlantidě. Kde byla? V Atlantickém oceánu?
Ale tahle báseň je chytřejší, než se zdá. Nenajde, kdo nehledá...
Je o Atlantidě v nás samých, lidech. Na nich přece záleží, jaké je to kolem. A jestli kolem vidíme jen ty přibouchlé krákavé havrany nebo holuby. Ti přece dříve bývali mírumilovní. My je ze svých srdcí vyhnali a oni teď musí terorizovat sochy.Je to tak, autore veršů?
 
1.strana poznámek
 
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter