|
U příspěvku:...kým nemieri na spánky |
Lyryk (Občasný) - 2.1.2007 > ! |
U příspěvku:Podivná zrcadlení |
Lyryk (Občasný) - 2.1.2007 > tahle prostě bezva .)) ale už ti začíná hrozit rutinní žáčkovství .)) |
U příspěvku:Mapa k místu |
Lyryk (Občasný) - 2.1.2007 > mapa jako přístroj, inu proč ne; báseň (či soubásní) však opouští intenzitu nástupu a postupně přestává dodržovat plán svého klíče; |
U příspěvku:Hlášení o narození mého čtvrtého vnoučete |
Lyryk (Občasný) - 2.1.2007 > výtka snad jen k "vyfotím stýskání" - to je ústup od obraznosti, která jinak je zde velmi nápaditá; ale to je maličkost... .) |
U příspěvku:Těně |
Lyryk (Občasný) - 2.1.2007 > slibný nástup a oputěná gradace, spíš degradace; |
U příspěvku:noc s tuniskou turistkou |
Lyryk (Občasný) - 2.1.2007 > v duchu nepoezie zcela nepřehlédnutelné .)) nicméně dítě je z vaničky jaksi venku... |
U příspěvku:Puke vypráví |
Lyryk (Občasný) - 2.1.2007 > strašlivý kýč; tímhle už se poezie v šedesátých letech jen hemžila |
U příspěvku:Říjen - variace pro Annu P. |
Lyryk (Občasný) - 29.11.2006 > ddd |
U příspěvku:krátkodobrá federativní republiblika Bolí – vyje |
Lyryk (Občasný) - 22.11.2006 > Cum-ley> nerozumím proč je pat etika křečovitá, potřeboval bych nějaký důvod; je to provokativní? a proto křčovité? pat etiky je závažná věc - velice prožitá - patetika skrývá pat etiku; nedořešenost morálního chování se často odůvodňuje i ospravedlňuje zesměšňováním s patetickými pohnutkami; tudy jsem vedl svou motivaci k oné "hříčce" já .) |
U příspěvku:Pocit z Bolívie |
Lyryk (Občasný) - 17.11.2006 > .))) |
U příspěvku:Ustavuj! |
Lyryk (Občasný) - 15.11.2006 > pro mě krásná |
U příspěvku:Interiér |
Lyryk (Občasný) - 15.11.2006 > jo jo JO |
U příspěvku:Mezi spánkem a stínem |
Lyryk (Občasný) - 15.11.2006 > no vidíš chlape .))) |
U příspěvku:Předzvěstmi |
Lyryk (Občasný) - 15.11.2006 > mně se to docela líbí; |
U příspěvku:Cesta |
Lyryk (Občasný) - 7.11.2006 > ** |
U příspěvku:auto bolí |
Lyryk (Občasný) - 5.11.2006 > .))) |
U příspěvku:Jak se nepodléhá |
Lyryk (Občasný) - 5.11.2006 > skoro bych řek, žes jak Holger, ale to jest asi jen dojem; jinak moc pjekné |
U příspěvku:Myslím, že Karel |
Lyryk (Občasný) - 5.11.2006 > pjekné .)) |
U příspěvku:Limerick smutně úsměvný |
Lyryk (Občasný) - 5.11.2006 > jen jednou naposled .)) |
U příspěvku:Evokace návratu léta |
Lyryk (Občasný) - 5.11.2006 > chlams ty chlamst .)) |
U příspěvku:Odvážná konstrukce podzimního splínu |
Lyryk (Občasný) - 5.11.2006 > já mám fakt ty tvoje ve velké oblibě |
U příspěvku:hranice |
Lyryk (Občasný) - 5.11.2006 > bezva!! |
U příspěvku:Symposion |
Lyryk (Občasný) - 5.11.2006 > spokojenej .)) |
U příspěvku:Proti zdi |
Lyryk (Občasný) - 5.11.2006 > první strofa báječná, v dalších se rozpouští smysl do úvah a je zde obrácen postup gradace; napětí už bylo; rozpouštění obraznosti směrem k "obyčejnému" sdělení je u tebe škoda; |
U příspěvku:pocta escherovi
|
Lyryk (Občasný) - 14.10.2006 > Opíječ tchýní> čím to, že ignoranti maj neskonalé nekonečno energie a neustále lezou jak mouchy po mucholapce, na kterou nestačí ?? |
U příspěvku:ROZJÍMÁNÍ O MOŽNÉM PŘESUNU A PÁDU |
Lyryk (Občasný) - 9.10.2006 > kamkou k okolí .)) |
U příspěvku:Výtluky |
Lyryk (Občasný) - 9.10.2006 > jakýsi pružný návrat na cestu .))
je to skvělé ale přibývá to pomalu..., co toje?? .)) |
U příspěvku:Je po medu... |
Lyryk (Občasný) - 9.10.2006 > čtu tady ústup a bezradnost, co s obrazným talentem; co chtít a proč vůbec; prostě nepřehledná množina sama sebe... ale líbivě a elegantně podaná na podnose; |
U příspěvku:Konfrontace |
Lyryk (Občasný) - 9.10.2006 > no nevím, jaksi jsem syt téhle soft poezie, kterou lze přehazovat ze strany na stranu, a strany tím zanikají; styl a eleganci tomu ovšem nelze upřít, chybí mi tenký led... |
U příspěvku:Šacení egilova šacení |
Lyryk (Občasný) - 8.10.2006 > Opíječ tchýní> Sebelepší "styl" kritiky je k ničemu, pokud se kritizující nedobéře ani k podstatě básně; a když se pak napůl dobere, vyleje to podstatné nevšímavě z vaničky. Na druhou stranu obdivuju brilantní sebereflexi, která ukazuje, že při skutečném zájmu lze k básni daleko více proniknout. Sic "kritik" křičí: "Neuhlídaná mnohovýznamovost! Chaos" Podobně se kritici čepýřili před impresionistickými obrazy... Vypadá to jako první vlaštovka. Chaos a mnohovýznamovost lze totiž také vnímat jako destilaci a úspornost, kdy autor spoléhá na čtenářovu úroveň, na jeho vnímavostní talent. A kdo by jej měl mít, když ne kritik.
Vztah k poezii se nedá nasimulovat. A tady jej často leckteří simulují. Je to zde podobné stavu, kdy chemik na fyzikálním kolokviu zvolá: "Je tu málo chemických vzorců!" Také jiný duchovní velikán řekl Mozartovi, že v jeho hudbě je "příliš mnoho tónů".
Pokud neumím, coby kritik, zakoušet nějakou krásu, neměl bych odmítat apriori prostředek, který přesahuje moji mysl či ochotu. To může samozřejmě udělat čtenář, který se obrací k poezii jen přes svůj nabytý vkus, ale kritik tuhle možnost nemá. Ani nevím proč ti to píšu, snad jen z podezření, že bys také mohl být alternickem g_morra, jemuž jsem nedávno vyslal výtku k jeho tragicky pohodlné přezíravosti v poezii. Tato diskuze skvěle ilustruje to, co jsem tím měl na mysli. Simulovaná reflexe poezie, která se vymezuje přezíráním, je největší hrozbou pro poezii. A to právě proto, že jde o chování jedinců, kteří svůj vystudovaný brilantní styl pak dávají do služeb pouhé prostřednosti. |
U příspěvku:ubrousek z reality |
Lyryk (Občasný) - 6.10.2006 > hele švejdo .))) proč mám dojem, že si nedkážeš přiznat, jak málo už mé poezii rozumíš; není divu, vydal ses svým směrem, což je dobře; tak to má být |