Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 16.5.
Přemysl
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Hypermemplex a kyberkultura
Autor: swedish_nigg (Občasný) - publikováno 11.4.2007 (17:46:29)


kayman (Občasný) - 11.8.2007 > Třebaže dynamiku Gibbsova vesmíru zajišťuje vývoj, nesmíme si s ním spojovat představu evoluce v darwinovském smyslu, nýbrž entropii, která je přirozenou tendencí vesmíru „k zhoršování a ztrátě odlišností“, tendencí k dezorganizaci, rušící rozdíly, k neuspořádanosti a následné indiferentní jednotvárnosti.
...ale evoluce organická je maličká součást vývoje vesmíru, která rovněž funguje na principu zvyšující se entropie

anestetizace na poli kultury předznamenává tepelnou smrt univerza a je jedním z mnoha projevů entropie. N. Wiener se připojuje ke gibbsovské neradostné vizi o naší budoucnosti i proto, aby „uvedl pokrok do patřičných dimenzí“. Pokrok nepřináší jen nové možnosti (případně nové formy), ale také nová omezení.
..to s pokrokem je dobrý, lidé se obkopují pořád větším množstvím neživejch věcí, který rozhodně nijak naše organická těla neudrží na živu, ba naopak jima zabíjí všechno, co nám dovoluje dýchat,pít a jíst

Evoluce přírody i kultury tedy pracuje jak na neustálé diferenciaci, tak na upevňování organizace selekcí forem, čímž z pohledu memetiky vylučuje Welschovu anestetizaci.
...nevylučuje, proč? Základem Darwinismu je opakování jednotek vždycky s drobnou variací, což přináší řád v chaosu a vytváření nadbytku, jehož většina hyne selekcí. Nevnímané informace zapadnou a nebudou replikovány člověkem-replikačním mechanismem.

selekce nevybírá nikdy nejzdatnějšího, to je špatně pochopený a hafo lidí si to myslí, selekce likviduje neschopné, neslučitelné s aktuálními podmínkami.Proto jsou potomci v nadbytcích. Aby se vždycky našel ten mutant schopný vytvořit další generaci. Stejně tak i myšlenky. Křesťanství taky značně od svých počátků zmutovalo-pořád vnikaly nový odrůdy, některý vyhynuly, některý sporulovaly do knih a čekají až bude vhodná nálada ve společnosti(ony i mnohé a mnohé geny zapsané v naší DNA nejsou používaný, ale jednou se můžou hodit, jako naše buňky používají trochu jiný než pračlověci a víc jiný než vopice) Evoluce je systém přizpůsobující se aktuální podobě vesmíru.

Memetika z kultury nemilosrdně vylučuje „tvořivost“, neboť to, co běžně pokládáme za tvoření, je pouhou rekombinací již vytvořených prvků získaných imitací.
..proč to vylučuje? To už vyžaduje nějakou schopnost z miliard střípků informací (tvarů, barev, slov, zvuků atp.) vytvářet nový kombinace a ještě vybírat ty nejpůsobivější. Vytvořit mem vyzbrojený takovými emocemi, že ho během chvíle zná většina lidstva. Mem natolik infekční, jako třeba chřipka, kterou namísto mozku vytváří vlhký asijský ruderální kvas dobytka a zemědělců, žijících v genově intimním svazku.

Imitace je replikace myšlenek(tedy nápadů). Zku si představit, jak vznikla schopnost používat nástroje u šimpanzů(a že jich mají opravdu hodně a dokonce ví který rostliny mají žrát když je jim šoufl a který, když maj červíky)
Sem opica, vezmu klacek a strčim ho do díry a hele, kdž sem ho vytáh, je na něm spoustu zakouslejch mravenců. Mám tedy zkušenost, že zastrčení klacíku určitýho tvaru přináší dobrotu (žrádlo a sex nás motivovali k lepším a lepším výkonům) Nabydu spoustu dalších zkušeností a když sem zrovna chytřejší samec, umim tyhle zkušenosti v představách kombinovat = mám schopnost imaginace, mam víc mravenců, pohostim víc samic, sem heščí a zdravější , přežiju, mam víc dětí a sou chytrý a moje dcery tedy nebudou na blbce, takže vzniká selekční tlak na inteligenci, tedy zpětná vazba. A potomkové jejich budou chytřejší a chytřejší. Blackmoorová se snaží jenom vysvětlit jak vznikla kultura, proč to bylo postupně a stejně jako vznikla fauna a flóra, rodily se nové a větší myšlenky a zatim to jediná vysvětlila rozumně.

Co je Já(vědomí)? To je:,,líbí se mi x nelíbí"
SB se snaží vysvělit podstatu vědomí jako interakci té obří, osobně specifické kombinace miliard infostřípků a informací z venku. Právě různý informační obsah, různých mozků, by docela dobře vysvětloval různost osobností. Sama ale píše, jak moc je to těžký popsat, jakoby vědomí nechtělo být pochopeno. Taky zvažuje možnost duálního charakteru vědomí(jako třeba světlo je někdy vlnění, někdy proud částic, záleží na tom jak se na ně díváš) Jistá Global Workspace Theory, je taková kybernetická spekulace o tom, kdyby se propojením spousty počítačů globální sítí nevytvořila obdoba lidského mozku, protože stolní komp z počátku 90.let měl ůdajně výkon jednoho neuronu se všema výběžkama a jestli by v takto vzniklém kyberprostoru nevzniklo vědomí.Zajímavý, že.


přenos zprávy je energeticky zatížený, kromě toho je v ní obsažená informace i dnes, navzdory pokroku v digitalizaci, vystavena všemožným rušivým vlivům i postupnému ochuzování o svou původnost překladem jejího kódu do “jazyka“ recepčního ústrojí.
...no a právě tohle je evoluce, právě tahle nepřesnost v replikaci, dává vznikat mutantům, každá kopie je nová generace. Něco blbě přeložíš a máš novou informaci, vnikl nový druh, třeba bude lepší a třeba ho selekce odvrkne jako krypla-informaci na hovno, Tak se to děje, o tom S.B. píše

Blackmorová je rozhodně přítomná. Její mem o memech je dost obsáhlý aby byl schopný zastoupit její vědomí a mnoho lidí ho ani nechce pochopit,..zvláštní, že.

Chování neí to co se imituje, imituje se návod k němu. Může to být i návod k myšlení nebo vnímání.

Memy jsou slepé, člověk nad nimi nemá moc, rozhodnutí o jejich přežití leží na bedrech selekce. Člověk je „z pohledu memů“ pouhý „memostroj“, jenž pohlcuje ty memy, jež projdou sítem memplexů. Člověk je potom dítětem koevoluce, nemá vědomí, má „egoplex“, jakousi quasi-osobnostní strukturu, nejzazší z memplexů, sumu jeho přesvědčení, komunikující i manipulující se svým nosičem – tělem.........no jasně a ochcávají geny, protože mají úplně jiný požadavky, dyť lidská hlava je na hranici poroditelnosti. O kousek větší už je smrtí nositele.

Evoluce a entropie jsou dvě, sobě nepodobné perspektivy. ...evoluce je důsledkem narůstající entropie vesmíru v organickém světě - my živí umíme hospodařit s energií a svou neustálou proměnností zůstávat v rozpínajícím se vesmíru stejní.

Zkus se nad tím zamyslet bez všech citátů velkých myslitelů, bez memů blokujících tím svou vlastní smrt. Ony ti nedovolí přemýšlet tak abys je zabil.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli kayman
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter