Dnes
Nikdy
Všechno otupělo
Okolí promodralo
mezi prsty
Dlaně se podvědomě
utopily v modlitbách
Za jeden jediný den
navíc
Tak jako dnes
včera
i těch nepočítaně let
předtím
a tady jeste Emmetova reakce:
Milovaná Přesličko, tvá zpráva mne tak rozesmála, že se ještě teď nemám rovná ústa.. jsi zlatíčko, úplně jsi mi skočila na lep a ještě to tvé spravedlivé rozhořčení:-)) šlo samozřejmě o úmyslnou fabulaci, taktéž si rád hraji na rasistu nebo odpůrce skinheadů, podle situace a osazenstva v hospodě.. katolíci jsou tam ad proto, že jsou to z křesťanů největší magoři a ad proto, že jsem svou poznámku falešně personifikoval.. já mimo jiné rok studoval teologii, což se sice s odporem ke křesťanství studovat dá, ale věř mi, že u mne to není tak žhavé.. což ovšem nic nemění na tom, že jsem ateista a slepá víra vštěpovaná rodiči (myslím obecně, ne svoje rodiče) mi nijak sympatická nenítak pac a pusu :-)
myslim, že už vim, kde je problém - v apostrofech, tož ještě jednou (neb i já stojím o veřejnost reakcí) - Milá Prob, zajímalo by mne kolik zná tvoje matka křesťanů, že je umí tak krásně zařadit? Zajímavé, jak mnoho lidí čerpá z hluboké studnice křesťanského dědictví a pak se povýšeně staví zády... Emmete překvapil si mne, ostatně zajímalo by mne, kde si v dílku objevil katolicismus, když modlitba je vlastní většině náboženství...
V teorii mé maminky nejde o počet křesťanů, které zná. Ona nás (křesťany) nemá ráda z principu, protože podle ní je to ideologie pro slabochy, kteří nalezli snadný recept, jak nic v životě neřešit - tudíž jsou svině, protože na rozdíl od rozumných lidí jsou pořád happy a mají toho pitomýho Boha, co se na něj dá všechno svést.
Některé z hlášek mé matky
"Já ti ty kraviny z hlavy vymlátím. Doma budeš sedět a ne že se zapleteš s nějakou blbou sektou (Církev Bratrská)".- bylo mi 17 a koupila jsem si Bibli
"Jak ty můžeš mít deprese? Máš Boha ne?Tak si s ním popovídej a neotravuj.Deprese můžu mít tak akorát já."
"Tak mi řekni, kde ten tvůj posranej Bůh je, když mám tak podělanej život. Kdyby k něčemu byl, tak jsem spokojená a šťastná." (argument, jak může chtít klidný život po někom, kdo neexistuje neuspěl:-)) ).
"Nikde neřikej, že studuješ tu teologii a ještě na tý pánbíčkářský fakultě. Nechci mít ostudu po celým městě."
Jo,jo, holt je u nás doma veselo a i tak se máme rádi:-))
jeje, neseznámíme maminky ;-) takže "česká sestřička?"
raději ne, nebo by ta moje zjistila, že má opravdu pravdu, protože není jediná, kdo si to myslí:-))
Jsem sestřička, ale jen bratrská :-)
Co myslíš tím "čistý steista"? Jde snad být trochu věřící??
Pro mě Bůh nebyl kupodivu berlička, ač zřejmě proto jsem jej hledala. Ale on mi to hrozně zkomplikoval. Ať už v tom, že on řeci nic zlého pro nikoho nechtěl, ať už tím, že má s každým plán. Pak tu byl Bůl všemohoucí - proč je pak tolik zvěrstev, když to On může změnit ? A dál a dál. Byla jsem na Boha rozhořčena, přišlo mi to nefér a měla jsem pocit, že pokud mám nějaký mpzek, nemůžu být křesťan. Ale pak se to zlomilo a když mi bylo ouvej, tak tam ten Bůh byl. Ale to je dlouhá story, která nekončila happy endem,protože jsem si pozici Boha ve svém egu musela vybojovat. No a asi před měsícem jsem pochopila, co znamená Boží plán - ten pocit je fantastický a nepopsatelný a těch 6 let za to stálo:-)
vis, proc zrovna katolik (do bigotniho mam fakt daleko)? Pro pestrost a bohatstvi, proto, kolik ruznych spiritualit se v katolicismu potkava a obohacuje, proto, ze katolici PROSTE NEJSOU jednolita, odhadnutelna masa... jsou i dalsi duvody, ale ta "jednota v ruznosti", kterou u stale se stepicich evangelickych cirkvi nenachazim mne fascinuje...
Dovolím si nesouhlasit. Člověk je zrozen jako člen určitého společenství a patrně ne bezpředmětně. Není to jen tvé pomatená hrdost, není to tak trochu opovrhování světem - já jsem ten nej a umím všehcno nejlíp a nikoho nepotřebuju? To mi k tobě nesedí.
Myslím, že třeba křesťanství má natolik silný racionální základ, že jej nelze považovat jen za důsledek lidské malosti a nesamostatnosti, i když to jistě mělo nemalý podíl
Ale i orangutan má potřebu v tom společenství žít.
Vyvracej, velmi to ocením, protože to umí jen málokdo. Když vyvrátíš, dostaneě lízátko:-))