ouvej (Občasný) - 5.2.2004 > Velice zajímavá debata. Z tvých odpovědí mě zaujalo, že tenhle kousek jde zrovna mimo tebe. Znamená to, že píšeš o tom, co jsi vlastně neprocítila? Ono to totiž z toho možná trochu čouhá.
Jinak, všechno, co tady píše Drfaust a Vio, a vlastně i Kelly, se dotýká trochu i mě. Podobný styl tvorby máme, nejspíš. Čím dál víc se prosazuje jistý druh poezie - takové, jakou píše Drfaust, Vio, možná Miroslawek. Vstřebávám lačně jejich názory - jejich poezii. Jen kvůli pochopení. Protože pro mě jejich poezie příliš není. Ne, že bych nechtěla, ne kvůli umanutosti - prostě jsem tak dalece nedospěla. A nevím, zdali vůbec kdy dospěji. Tady už trochu rebelsky říkám: (a nevím, jestli mám chtít dospět k pochopení).
Neříkám, že zrovna tahle báseň je nějak úžasná. Ale je to prostě zřejmě určitý styl poezie, který bývá možná malounko zatracován - a já bych ráda věděla, jestli skutečně jde cesta poezie tímhle okleštěným stylem, kdy se k poezii přistupuje malinko jako k rébusu. Jestli už xenofobicky ti správní vyznavači té jediné správné poezie skutečně ví a mají to nějak něčím podloženo, že tohle tvoje moje psaní je odžité, nic nepřinášející.
Já se ptám jako prosťáček, a takovou odpověď i čekám. Kdyby bylo možné mi odpovědět, byla bych vděčná. Jinak budu hledat samozřejmě dál - a dál si lámat hlavu nad mnoha dílky třeba Drfausta, když srdce už většinou zapojit nemohu.
Třeba tady kladu základně špatné otázky, kdo ví?